9.10.2018

AKO UPEVNIŤ PUTO MEDZI ZAMESTNANCAMI A FIRMOU? UKÁŽTE IM, ŽE V PODPORE DOBRÝCH VECÍ STE V TOM SPOLU!

Slovenské firmy motivovali zamestnancov k individuálnemu darcovstvu. Museli však ukázať aj svoju štedrosť. Darovanú sumu od zamestnancov sa totiž firmy zaviazali zdvojnásobiť.

Firma ESET sa spolu so svojimi zamestnancami zapojila do kampane #GivingTuesday prostredníctvom darovacích widgetov. Widgety, teda nástroje na online darovanie, sa dajú jednoducho vložiť na web alebo intranet a umožňujú rýchle a pohodlné darovanie peňazí konkrétnemu dobročinnému projektu.

Zamestnanci vedia pomáhať, potrebujú len jasnú výzvu

V ESET-e si vybrali tri projekty neziskových organizácií z portálu Dobrakrajina.sk, ktorým mohli zamestnanci finančne prispieť. Projekty sa týkali troch rôznych oblastí – vzdelávanie, podpora dysfunkčných rodín a transparentnosť v politike. Zamestnanci sa tak mohli rozhodnúť, ktorá téma je ich srdcu najbližšia a tú podporiť. Kampaň trvala takmer mesiac, od začiatku #GivingTuesday až do konca decembra. Widgety boli umiestnené na webe i firemnom intranete, zatiaľ čo na sociálnych sieťach bežala kampaň s odkazmi na oficiálny článok.

S cieľom podporiť zamestnancov v darovaní sa firma zaviazala darovanú sumu zdvojnásobiť. Tento krok nielen motivuje zamestnancov darovať, ale je tiež skvelým spôsobom, ako ukázať, že aj samotnej firme záleží na iných. Firma tak dáva svojím zamestnancom najavo, že v pomoci druhým „sme v tom spolu.“

Spoločne hľadáme hodnotové prieniky, ktoré by prehĺbili puto ku firme a jednou z takýchto iniciatív bola aj novozaložená tradícia Giving Tuesday,” vysvetľuje Lucia Marková zo spoločnosti ESET. Počas mesačnej kampane sa zamestnancom podarilo vyzbierať úžasnú sumu, ktorá po zdvojnásobení Nadáciou ESET dosiahla 4 989 eur.

Zamestnancom sa projekty neziskových organizácií a ich podpora počas #GivingTuesday zapáčili natoľko, že niektorí sa nastavením trvalého príkazu rozhodli stať sa pravidelnými darcami. Hoci pravidelné darcovstvo na Slovensku ešte nemá takú tradíciu ako v iných krajinách, napríklad v Holandsku, kde ľudia bežne prispievajú niekoľkým organizáciám mesačne, práve takáto výzva zo strany firmy môže byť skvelým spôsobom, ako informovať zamestnancov o aktivitách rôznych neziskových organizácií, vzbudiť ich záujem a naštartovať ich pravidelné darcovstvo.

CSR aktivity podľa predstáv zamestnacov

Podobnú zbierku prostredníctvom darovacieho widgetu pripravili pre svojich zamestnancov aj Slovenské elektrárne. Rozhodli sa podporiť Asociáciu horských záchranárov, s ktorou už spolupracujú dlhodobo. Zbierka bola zameraná na kúpu resuscitačného prístroja, ktorý pomáha záchranárom zvýšiť účinnosť zásahov pri srdcových zlyhaniach v horách.

Myšlienka zorganizovať zbierku vznikla spontánne medzi účastníkmi podujatia Čisté hory. Na Čistých horách sa ako dobrovoľníci zúčastňujeme už 9 rokov a s horskými záchranármi spolupracujeme dlhodobo. Zamestnanci prišli s myšlienkou sa „poskladať“ na potrebný prístroj, a tak sme to skúsili na Dobrej krajine,“ objasňuje vznik kampane Miroslav Šarišský, manažér externých vzťahov, SE a.s.

V Slovenských elektrárňach si pochvaľovali najmä priame zapojenie zamestnancov a možnosť podieľať sa na pomoci spoločnému projektu. Najradšej máme také projekty v oblasti zodpovedného podnikania, do ktorých sa aktívne zapájajú aj zamestnanci, či už ako dobrovoľníci, účastníci, organizátori alebo prispievatelia, prípadne ako autori nápadov. Osobnú angažovanosť zamestnancov považujeme za jeden z najlepších indikátorov úspešnosti projektu, “ zhrnul Miroslav Šarišský.

5000 EUR od zamestnancov k záchranárom

Kampane podporované zamestnancami resp. zamerané na viacero oblastí, ktoré by mohli zamestnancov zaujímať (ako v prípade ESET-u) majú jasný predpoklad na úspech. Navyše ochota firmy zdvojnásobiť dary môže pôsobiť jednak ako motivácia pre zamestnancov darovať čo najviac a jednak ako odkaz, že firme záleží na tom, aby spolu so svojimi zamestnancami prispievali k pozitívnym zmenám. Aj úspech kampane s darovacím widgetom v Slovenských elektrárňach bol veľký: podarilo sa vyzbierať takmer 5000 EUR vďaka 212 darcom. Túto sumu navyše Slovenské elektrárne zdvojnásobili. Asociácia horských záchranárov tak za darované peniaze dokázala zakúpiť resuscitačný prístroj, ktorý pomáha pri záchrane životov na horách. Zamestnanci sa spolu s firmou spojili pre dobrú vec a príjemnou bodkou za celým projektom bol ďakovný email pre každého darcu, v ktorom stálo: Vďaka vám sa v našich horách podarí zachrániť viac ľudských životov. Zamestnanci tak videli, že ich iniciatíva a pomoc má zmysel.

Na portáli DobraKrajina.sk nájdete až 60 projektov rôznych neziskových organizácií, ktoré môžete so svojimi zamestnancami prostredníctvom darovacích widgetov podporiť. Ak vás táto možnosť zaujala, pre viac info nás pokojne kontaktujte na dobrakrajina@nadaciapontis.sk.

close.svg