9.10.2018

EFEKTÍVNEJŠIA KOMUNIKÁCIA VĎAKA #GIVINGTUESDAY

KASPIAN pri prípravách na #GivingTuesday stavil na plánovanie kampane v dostatočnom predstihu a intenzívnu komunikáciu. Stačilo to na úspešnú kampaň?

Ak si stanovíte jasný a zrozumiteľný cieľ, je omnoho ľahšie kampaň komunikovať na podporovateľov. KASPIAN je nízkoprahové centrum pre deti a mladých v Petržalke a cieľom ich kampane bolo vybavenie poradenskej miestnosti pre mládež v ich nízkoprahovom klube. Práve táto miestnosť je dôležitou súčasťou ich práce. Deti a mladí sa tu môžu spolu s pracovníkmi baviť na citlivé témy a dostávajú základné poradenstvo. Vybavenie miestnosti sa tak stáva dôležitou súčasťou jej atmosféry. Bolo treba zakúpiť lampy, dekoračné vankúše, konferenčný stolík, koberec, kreslá a sedačku. Cieľ kampane bol dohodnutý – teraz už bolo treba “len” ho úspešne odkomunikovať na podporovateľov a zdôrazniť, čo majú spraviť, aby sa im spoločne podarilo cieľ dosiahnuť.


Týždne príprav na deň D(arovania)

#GivingTuesday je len jeden deň v roku. Ak však chcete z neho získať čo najviac, príprava naň musí začať oveľa skôr. Tak to bolo aj v prípade príprav kampane v KASPIAN-e. V rámci tímu mali najskôr niekoľko porád, v ktorých si stanovili stratégiu, grafické výstupy, texty a nastavili správnu komunikáciu s verejnosťou. Začali s prípravou textov do newsletterov a príspevkov na Facebook. #GivingTuesday je skvelým komunikačným nástrojom a v KASPIAN-e to vedia. Súčasťou príprav bolo preto rozšírenie povedomia o zapojení sa KASPIAN-u do kampane #GivingTuesday, v rámci čoho oslovili tých najbližších - rodiny, priateľov, známych, aby zdieľali príspevky a túto informáciu šírili ďalej. Oslovovanie darcov prebiehalo offline i online. Prostredníctvom letákov sa obrátili na miestnu komunitu a raz do týždňa o svojej kampani informovali fanúšikov na sociálnej sieti. Správu o kampani mohli priaznivci nájsť aj na webe. Keďže vaši sledovatelia a fanúšikovia majú na sociálnych sieťach spravidla desiatky či stovky priateľov, oplatí sa vyzývať ich, aby vaše príspevky zdieľali. Vaša kampaň tak môže mať vďaka zdieľaniu dosah na oveľa väčší počet ľudí a môže rozšíriť okruh vašich podporovateľov a darcov.

V samotný deň kampane sa pokračovalo v propagácii stanoveného cieľu cez sociálne siete a newsletter. A aký bol výsledok niekoľkotýždňového snaženia v KASPIAN-e? „V rámci kampane sa nám nepodarilo vyzbierať požadovanú sumu, no boli sme podporení sumou, vďaka ktorej sme mohli zakúpiť dekorácie, koberec a konferenčný stôl, za čo sme veľmi vďační. Vďaka finančnej podpore sme dokázali zariadiť útulnú a bezpečnú poradenskú miestnosť, ktorú deti a mladí môžu navštíviť počas nízkoprahového klubu 4-krát do týždňa, alebo sa využíva aj na pracovné porady pre mladých z terénu,” zhrnula Radka Hrnčiarová z OZ Kaspian.

Vďaka kampani sa v KASPIAN-e podarilo vytvoriť pokojné a tiché miesto, kde prichádzajú deti a mládež a kde sa môžu v bezpečí a nerušene rozprávať o dôležitých témach. Je to akési útočisko, kde si prídu deti posedieť, porozprávať sa a oddýchnuť si.

Posledný krok každej dobrej kampane

V KASPIAN-e nezabudli výsledok kampane odkomunikovať prostredníctvom newsletteru darcom, ktorí združenie podporili. Priebeh a výsledky kampane boli tiež zverejnené na fanpage-i. Poďakovanie darcom a informovanie o výsledkoch – čo sa za darované peniaze podarilo spraviť – je dôležitým krokom každej fundraisingovej kampane. Keď darca vidí, komu reálne pomáha a aké konkrétne veci sa vďaka jeho pomoci podarilo dosiahnuť, pravdepodobnejšie sa rozhodne pomôcť znova a možno sa stane aj pravidelným darcom.



close.svg