18.12.2018

AKO SLOVENSKO POMÁHALO POČAS #GIVINGTUESDAY 2018

Slováci sa s myšlienkou šírenia dobra a nezištnej pomoci spriatelili veľmi rýchlo. Druhý ročník #GivingTuesday zaplavil Slovensko.

slava nezištnej pomoci sa konala v 43 mestách po celej krajine. Zapojilo sa do nej celkovo 57 firiem, z ktorých 20 % zorganizovalo viac ako jednu aktivitu na pomoc svojmu okoliu. Vyše 1 100 zamestnancov tak pomohlo 118 mimovládnym organizáciám. Okrem firemných dobrovoľníkov sa do #GivingTuesday zapojili aj tisícky ľudí z radov verejnosti. „Oslovovalo nás množstvo ľudí, ktorí chceli pomôcť. Posolstvo sa šírilo aj na sociálnych sieťach pod hashtagom #mozempomozem. Tisícky ľudí sa v zmysle našej kampane „chválilo“, čo si dnes nekúpili, aby namiesto toho venovali ušetrené peniaze v prospech niekoho iného,“ dodáva J. Desiatniková.

Kampaň podporili aj osobnosti ako herečka Táňa Pauhofová, športovec Matej Tóth, moderátor Milan „Junior“ Zimnýkoval, youtuber Expl0ited a spevák Miro Jaroš. Stali sa tvárou tohto ročníka a vyzývali ľudí, aby sa pochválili svojím dobrým skutkom.

Pre mimovládne projekty registrované na stránke GivingTuesday.sk sa podarilo vyzbierať spolu 20-tisíc eur. „Oproti minulému roku, keď bol #GivingTuesday na Slovensku úplnou novinkou, sa firmy rozhodli podieľať strategickejšie. Pred finančnými darmi malo prednosť zapájanie zamestnancov do manuálneho alebo expertného dobrovoľníctva. Práve tieto prepojenia scitlivujú spoločnosť a často sa preklopia do dlhodobej dobrovoľníckej či finančnej pomoci,“ vysvetľuje Jana Desiatniková, projektová manažérka z Nadácie Pontis.

„Sme radi, že existuje takýto sviatok a že tvorí protipól ku konzumu. Je to jeden z našich najobľúbenejších dní v roku. Okrem dobrého pocitu z pomoci druhým, nám aj kolegom pomáha pripomínať si ako sme na tom dobre a čo všetko máme,“ povedala Ester Ďurišková, Marketing Specialist zo spoločnosti Accace.

Najpopulárnejšou aktivitou na #GivingTuesday bolo aj tento rok darovanie šatstva. Celoslovenskú zbierku šatstva a potrieb pre neziskové organizácie zorganizovala Nadácia Pontis v rámci skupiny Firmy komunite. Zapojilo sa rekordných 34 firiem. Podarilo sa vyzbierať šatstvo, ale aj knihy, domáce a športové potreby, elektroniku či drogériu, ktoré pomohli spolu 8 533 ľuďom.

„Vraví sa, že šaty robia človeka. Dať svoje veci znamená dať niečo zo seba. Cítime, že za došlou zbierkou materiálnych vecí, za tými plastovými vrecami, dýchala dobrota ľudských sŕdc, ktoré sa vedia zriekať, ale aj prispieť rukami – cez zbieranie, triedenie, komunikáciu až po dovoz na miesto. Kto to vidí, vie oceniť všetko to ľudské úsilie, aby aj iní, ktorým sa „ušlo menej" a sú biednejší, mohli prežívať radosť. Raz to všetko bude odmenené,“ hovorí Darina Haburajová, riaditeľka Krízového strediska Alžbetka v Spišskej Novej Vsi.

Jesenná zbierka v číslach

  • 8 533 obdarovaných ľudí v núdzi
  • 1 072,5 vriec (150 l) oblečenia
  • 23,5 vriec bytového textilu
  • 99 vriec iných potrieb
  • Množstvo kníh, domácich, školských a športových potrieb, elektroniky, drogérie

Novinky

Nezmeškajte už žiadne tipy a triky a dostávajte novinky zo sveta darovania!
Newsletter posielame raz, maximálne dvakrát mesačne.

Prihlásiť sa
close.svg