13.10.2020

#GIVINGTUESDAY PREDSTAVUJE PRE FIRMU MOŽNOSŤ POMÁHAŤ A VYTVÁRAŤ LEPŠIU SPOLOČNOSŤ

Globálna iniciatíva GivingTuesday nie je len oslava štedrosti a dobrých skutkov. Tento deň má neuveriteľnú silu - spojiť v jeden rôzne skupiny ľudí, nielen občiansky sektor, ale aj firmy, podnikateľov, rodiny či jednotlivcov a povzbudiť ich k prejavom štedrosti, aby tak spolu dosiahli skutočné zmeny. V roku 2019 sa do dňa dobrých skutkov na Slovensku zapojilo 55 firiem. Jednou z nich bola aj spoločnosť Berlin Brands Group. Ako to vyzerá, keď sa firma rozhodne zapojiť svojich zamestnancov pre dobrú vec?


Spoločnosť Berlin Brands Group (BBG), ktorú sme až do minulého roka mohli poznať pod názvom Electronic-star, vznikla v roku 2012 rukami slovenských a nemeckých zakladateľov ako internetový obchod s kvalitnou elektronikou. Momentálne pôsobí v jedenástich krajinách Európy a na Slovensku prevádzkuje e-shop, zákaznícke centrum, servis a showroom v Bratislave. V ich ponuke nájdete okrem vlastnej značky elektroniky a domácich spotrebičov aj športové či záhradné vybavenie.

Ako firma sa do #GivingTuesday v roku 2019 zapojili prvýkrát. Na ceste spoločenskej zodpovednosti to však nie je jediná aktivita, ktorú firma vyvíja. Na tému plytvania potravinami a ako proti tomuto problému bojovať upozorňovala širokú verejnosť kampaň Odpadlíci, kde prinášali tipy, články či recepty s cieľom zmeniť spotrebiteľské správanie k lepšiemu. Ani aktuálna situácia súvisiaca s pandémiou im nebola ľahostajná – boli jedným z iniciátorov výzvy Kto pomôže Slovensku hneď, ako na Slovensko udrel vírus COVID-19.

Hodnota nespočíva iba v stúpajúcich tržbách

Všetko to začalo iniciatívou zopár jednotlivcov vo firme, ktorí sa o Dni štedrosti na Slovensku dozvedeli a uvideli príležitosť ako zapojiť celú firmu. Zároveň sa pre nich #GivingTuesday stal akýmsi symbolickým spôsobom ako prejaviť vďaku ľuďom, ktorí u nich nakúpili počas dní nákupného ošiaľu Black Friday a Cyber Monday. „Ako spoločensky zodpovedná firma si uvedomujeme, že hodnota firmy nespočíva len v biznisových úspechoch, ale aj v tom, v akej miere sa snaží vďaka týmto úspechom pomáhať a vytvárať lepšiu spoločnosť pre ostatných,“ hovorí Romana Gulišová, projektová manažérka v Berlin Brands Group.

Fun zóna v detských domovoch

#GivingTuesday poňali hneď na prvýkrát vo veľkom. Pripravili si nie jednu, ale až štyri aktivity, do ktorých zapojili aj samotných zamestnancov. „Desiatim detským domovom sme pomohli vytvoriť BBG fun zónu z portfólia produktov nášho e-shopu. Deti sa teraz môžu hrať s karaoke setom, stolným futbalom a premietať si napríklad filmy prostredníctvom projektora na premietacom plátne,“ hovorí Romana. Ďalšími aktivitami boli dobrovoľnícka pomoc Matézskemu rádu s rozvozom jedla ľuďom, ktorí sú odkázaní na pomoc druhých a zamestnanci sa tiež neštítili pomáhať v stánku na vianočných trhoch, kde nalievali charitatívny punč. Najviac zamestnancov sa však zapojilo do firemnej zbierky teplého oblečenia – najmä čiapok a rukavíc, ktoré následne poputovali do OZ Vagus, ktorí oblečenie rozdali ľuďom bez domova.


Iniciatívu prenechajú opäť zamestnancom

Do sviatku štedrosti a dobrých skutkov sa plánujú zamestnanci spoločnosti Berlin Brands Group zapojiť aj v tomto roku. „Verím, že hovorím za celý tím BBG, ale #GivingTuesday bola skúsenosť, ktorá mi otvorila oči a pripomenula, že sú medzi nami ľudia, ktorí sú na tom oveľa horšie ako väčšina z nás, a že si musíme viac vážiť veci, ktoré nie sú pre každého samozrejmosťou,“ vysvetľuje Romana a dodáva: „Konkrétny plán na tohtoročný #GivingTuesday zatiaľ nemáme. Určite však plánujeme vymyslieť niečo, kde by sme pomohli viacerým ľuďom naraz. Iniciatívu však prenecháme zamestnancom.


Novinky

Nezmeškajte už žiadne tipy a triky a dostávajte novinky zo sveta darovania!
Newsletter posielame raz, maximálne dvakrát mesačne.

Prihlásiť sa
close.svg