3.10.2018

Mali to ťažké, ale zachránila ich eko taška

#GivingTuesday v ADRA dopadol na výbornú. Množstvo darcov oslovila organizácia originálnou kampaňou v hlavnej úlohe s eko taškou, ktorej bolo ťažké odolať.

Byť iný je in

ADRA Slovensko sa do #GivingTuesday zapojila bez váhania. Iniciatívu už poznali zo zahraničia ako celosvetový deň dobrých skutkov a privítali, že sviatok štedrosti prišiel prvýkrát aj na Slovensko.

Pri príprave kampane sa nebáli byť kreatívni. „V prvom rade sme si premysleli, akú pomoc aktuálne potrebujeme najviac a na základe toho sme vyplnili svoj profil na web stránke GivingTuesday.sk. Zároveň sme si uvedomovali, že do kampane sa zapoja stovky ďalších organizácií, preto sme rozmýšľali, ako ľudí zaujať či motivovať k tomu, aby pomohli ľuďom v núdzi práve s nami,“ objasňuje prípravy Boďa Oravcová z ADRA Slovensko.

Tak vznikla eko taška s nápisom Mám to ťažké, ale keď môžem, pomôžem. Tašku mohol v žrebovaní vyhrať každý, kto počas #GivingTuesday daroval ADRA Slovensko 10 eur a viac.

Vedia vaši známi o #GivingTuesday? Pripravte ich!

Tím ADRA si dal záležať na tom, aby ľudia vedeli, čo #GivingTuesday vlastne je. Predtým, než začali svoju výzvu komunikovať, sa teda zamerali na to, aby ich sledovatelia tento sviatok spoznali. Najskôr zdieľali videá, kde známe osobnosti hovorili, o čom je #GivingTuesday. Zároveň odkazovali ľudí na web, kde mohli čitatelia nájsť viac informácií. Postupne svojich sledovateľov informovali, o čom to je, kedy presne to bude a keď prišiel ten správny čas, zverejnili výzvu, aby sa ľudia zapojili – na web stránke, sociálnych sieťach, v newslettri či cez ADRA ambasádorov. Organizácia využila aj jednotné grafické podklady, vďaka ktorým si mohla vyrobiť vizuály ku kampani s vlastným posolstvom a logom ADRA Slovensko.

V neposlednom rade v ADRe investovali do reklamy. Šírenie kampane tiež podporili cez Google Ads a promovaním príspevkov na Facebooku, bez čoho by sa im nepodarilo osloviť také množstvo ľudí.

Kampaň s eko taškou bola prijatá veľmi pozitívne. Verejnosť reagovala nielen zdieľaním a lajkami, ale prispelo sa aj oblečením či školskými potrebami pre konkrétnych ľudí v núdzi a tiež finančnými príspevkami, vďaka ktorým boli podporovatelia zaradení do žrebovania o originálnu eko tašku. Pre veľký úspech sa táto taška dokonca neskôr vrátila do ponuky a dodnes ju môžete dostať ako darček, ak darujete určitú sumu (25 eur a viac). Vyzbierané peniaze išli na slovenské projekty pomoci, teda na poskytovanie bezplatnej právnej pomoci pre ľudí v núdzi, pomoc obetiam domáceho a sexuálneho násilia a aktivity DC ADRA Košice, kde sa venujú marginalizovaným skupinám a ľuďom bez domova.

Sme radi, že sme sa do tejto kampane zapojili a určite sa zapojíme znova, pretože v tom vidíme zmysel – učiť ľudí, že sú medzi nami aj tí, ktorí si nevedia pomôcť sami, ale ktorým dokážeme pomôcť spolu,“ uzavrela Boďa Oravcová.


Novinky

Nezmeškajte už žiadne tipy a triky a dostávajte novinky zo sveta darovania!
Newsletter posielame raz, maximálne dvakrát mesačne.

Prihlásiť sa
close.svg