30.9.2022

Ako pomáhali firmy počas vlaňajšieho #GivingTuesday? 5 príkladov, ktoré vás môžu tento rok inšpirovať

Významnou súčasťou darovania počas #GivingTuesday sú aktivity firiem a koordinované firemné iniciatívy medzi kolegami. Či už ide o medzinárodný korporát, alebo o drobného podnikateľa, existuje množstvo spôsobov, ako sa do #GivingTuesday zapojiť. Prinášame 5 zaujímavých príkladov zapojených firiem z roku 2021, ktorými sa môžete inšpirovať.

Heineken Slovensko: Dlhodobý projekt so srdiečkom

Pivovar v Hurbanove poňal #GivingTuesday kampaň širšie – pripravil projekt, ktorý bol dlhodobý a počas 30. novembra 2021 vyvrcholil. Projekt niesol názov Srdiečko Pomoci v Hurbanove. Spoločnosť Heineken Slovensko umiestnila kovové srdiečko priamo pred areál hurbanovského pivovaru. Do tohto srdiečka mohli ľudia odovzdávať vrchnáky z plastových fliaš. V rámci aktivít na #GivingTuesday sa Heineken rozhodol odovzdať vyzbierané vrchnáky do zberu, za čo dostal finančný príspevok na recykláciu. Tento príspevok následne firma zdvojnásobila a finančné prostriedky venovala miestnym neziskovým organizáciám. Zachovala lokálny význam iniciatívy, keďže vrchnáky boli zbierané najmä zamestnancami a obyvateľmi Hurbanova.


Iniciatívu okolo srdiečka využili vo firme aj na vzdelávanie detí a dospelých v oblasti správnej recyklácie plastov. Pripomínali tak dôležitosť ochrany životného prostredia.

Prečo je to skvelé: Ako vidno na tomto príklade, aktivity #GivingTuesday nemusia prebiehať iba v jeden deň, ale #GivingTuesday môže byť súčasť dlhodobej dobročinnej iniciatívy či konkrétneho projektu.

Accenture: Zabodovali diskusie či vianočný stromček prianí

Spoločnosť Accenture sa na Slovensku zapojila do #GivingTuesday už piaty rok po sebe. Tradične týmto dňom vo firme štartujú svoju predvianočnú charitatívnu sezónu, počas ktorej pre svojich zamestnancov pripravili rôzne aktivity.

Vlani napríklad predstavili kolegom akciu „Noc vonku“, ktorú organizuje občianske združenie Vagus. Toto podujatie nabáda ľudí stráviť noc v zime vonku a upozorňuje tak na existenciu, potreby a ťažkosti ľudí bez domova.

Potom pozvali dve organizácie na online diskusiu so zamestnancami, ktorej primárna myšlienka bola predstaviť činnosť, ale aj získať ďalších individuálnych podporovateľov pre tieto organizácie. Išlo o OZ Vagus a Teach for Slovakia.

Accenture tiež zorganizoval aktivitu Vianočný stromček prianí, v ktorej ponúkol zamestnancom možnosť zakúpiť pre deti z detských domovov vianočné darčeky a tiež vianočné balíčky pre rodiny z komunít, v ktorých pôsobí organizácia Cesta von.

Prečo je to skvelé: Ako väčšia firma nemusíte staviť všetko na jedného koňa, ale môžete zamestnancom predstaviť viacero možností a zvýšiť tak šance, že pre každého sa niečo nájde.

Rivica: Aj malá firma vie pomôcť

Ako menšia podnikateľka v oblasti pomalej módy a udržateľnej výroby oblečenia sa Rivica zapája do dobročinných aktivít pravidelne. V roku 2021 vytvorila výzvu pre svojich zákazníkov a podporovateľov, že venuje 10 % zo všetkých ziskov z eshopu za 5 dní pred #GivingTuesday iniciatíve Kto Pomôže Slovensku. Vytvorila tak pre svojich zákazníkov možnosť nakúpiť s pridanou hodnotou navyše a zároveň pomôcť dobrej myšlienke.

Prečo je to skvelé: Nemusíte byť veľká firma na to, aby ste vytvorili peknú aktivitu, ktorá pomôže a vašim zákazníkom pridá dobrý pocit k nákupu navyše.

Viac o iniciatíve Rivice nájdete tu.

Jutex: Prispeli a motivovali iných, aby ich nasledovali

Spoločnosť Jutex zvolila prístup priamej podpory. Rozhodli sa podporiť Nadáciu Pomoc Druhému, ktorej priamo venovali 1000 eur. Okrem toho však vytvorili výzvu na ostatných darcov. Totiž každý dar, ktorý Nadácia Pomoc Druhému počas #GivingTuesday dostala, spoločnosť Jutex navýšila o 3 eurá. Nezáležalo pritom, či ide o príspevok pre samotnú nadáciu, alebo pre jednotlivý príbeh, ktoré nadácia zastrešuje. Pripravili tak okrem priamej finančnej pomoci aj potenciálne zvýšenie počtu darcov, ktorí organizácii prispeli.

Prečo je to skvelé: Takto môžete ako firma podporiť peknú myšlienku, zvýšiť motiváciu pre ďalších darcov, ale aj ukázať svojim zamestnancom, že podpora správnej myšlienky vám nie je cudzia a na dobročinnosti vám záleží.

Viac o iniciatíve Jutexu nájdete tu.

ESET: Matching darov, zbierka aj charitatívny kvíz

Ďalšou možnou formou zvýšenia motivácie darcov je zdvojnásobiť ich dary, ako to urobila spoločnosť ESET počas #GivingTuesday 2021. Svojim zamestnancom dala na výber z troch organizácií, ktorým mohli prispieť ľubovoľnou sumou. Túto sumu následne firma zdvojnásobila a zvýšila tak pozitívny dopad pre tieto organizácie. Zamestnanci ESETu sa mohli rozhodnúť medzi občianskymi združeniami Vagus, Cesta Von a IPčko.

Okrem toho vo firme zorganizovali aj zbierku šatstva a spotrebného tovaru pre klientov Vagusu, Depaulu, Domova pre každého a Šumné. Zrealizovali aj charitatívny online kvíz, cez ktorý podporili fungovanie projektu mobilnej ambulancie pre ľudí bez domova.

Prečo je to skvelé: Podporou individuálnych darov vašich zamestnancov nielen vyšlete signál, že vám na pomoci naozaj záleží, ale podporíte aj angažovanosť ľudí vo vašej firme a vaša pomoc sa tak môže stať katalyzátorom pre nových darcov.

Viac o iniciatíve ESETu nájdete TU.

#GivingTuesday sa v roku 2022 uskutoční 29. novembra, aktivity spojené s darovaním nemusia byť obmedzené iba na tento deň. Pripravte si vo firme charitatívne akcie včas a zapojte aj svojich zamestnancov. Konať dobro pomáha nielen tým, ktorí pomoc dostanú, ale aj darcom. Zlepšené mentálne zdravie, motivácia a vnútorná spokojnosť s vlastným životom sú len niektoré z benefitov, ktoré môžete vašim zamestnancom podporou dobročinnosti dopriať.

Svoju firmu môžete do #GivingTuesday registrovať tu.


Novinky

Nezmeškajte už žiadne tipy a triky a dostávajte novinky zo sveta darovania!
Newsletter posielame raz, maximálne dvakrát mesačne.

Prihlásiť sa
close.svg