Prinášame vám pohľad spoločností, ktoré sa do oslavy štedrosti zapájajú už niekoľko rokov. Ich príklad môže pomôcť aj vašej firme nájsť stratégiu, ako a kde pomáhať a ako k tomu inšpirovať ľudí vo firme.
ČSOB: Vybrali sme si kľúčovú tému a venujeme sa jej celý rok
Do projektu sa zapájajú od roku 2022. „#GivingTuesday je inšpiratívna iniciatíva, ktorá spája ľudí a ukazuje, že pomáhať sa má a musí. Nemusí to byť nič náročné. Častokrát malé gesto spustí lavínu štedrosti stoviek kolegov,“ hovorí o svojej skúsenosti Simona Šípová, manažérka pre spoločenskú zodpovednosť a komunity.
V ČSOB sa štedrým a zodpovedným aktivitám venujú celoročne. Pri výbere organizácií, ktoré podporujú, majú jasnú stratégiu. „Viackrát sme vypočuli kolegov, ktorí sa aj v pobočkách stretávajú s rôznymi príbehmi, a ak nám dávali zmysel, šli sme do toho. Podporovali sme organizácie, ktoré pomáhajú deťom, tento rok sa venujeme pomoci ľuďom so zrakovým znevýhodnením.
Kľúčová je pre nás spolupráca s Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska, podporili sme ich aj počas ČSOB Bratislava Marathonu. Na jeseň zdieľame príbeh dievčatka, Marínky, ktorá v 3 mesiacoch prekonala zápal mozgových blán, po ktorom utrpela poškodenie zraku. Dnes má Marínka 8 rokov a finančne jej prispievame na liečbu aj rehabilitácie.” V ČSOB svoje zodpovedné aktivity prepájajú aj s biznisom. Ponúkajú karty s výrezom, vďaka ktorému ich slabozrakí a nevidiaci klienti ľahko odlíšia od ostatných kariet.
Okrem toho má ČSOB vlastný dobrovoľnícky projekt, ktorý beží do konca októbra. Doteraz sa zrealizovalo takmer 120 dobrovoľníckych aktivít a zapojilo sa viac ako 1000 zamestnancov a zamestnankýň.
Pre ČSOB je dôležité priniesť reálnu zmenu a uvedomiť si, že zásadné rozhodnutia si vyžadujú aj investície, preto nielen počas #GivingTuesday pomáhajú aj finančne.
Pri finančných zbierkach v ČSOB pre motivovanie ľudí využívajú aj násobenie darov zamestnancov firmou. Je to osvedčený a veľmi dobrý nástroj na to, aby sa zvýšilo zapojenie ľudí. Podľa slov Simony Šípovej: „Zamestnancom to dáva možnosť niečo zmeniť s pocitom, že zamestnávateľ stojí za nimi. Zároveň je to dobrý nástroj na fundraising medzi kolegami, ktorí sa môžu vzájomne inšpirovať a hecovať. V dnešnej dobe je jednoduché pomáhať prostredníctvom darovacích portálov. ” „Ak to ale zamestnanci robia spolu s firmou, ktorej sú súčasťou, sú silnejší a určite to podporí aj hrdosť na zamestnávateľa,“ dopĺňa.
Accenture: Byť dobrým firemným občanom a rozvíjať komunity je jedným z pilierov našej spoločenskej zodpovednosti
Spoločnosť Accenture dáva veľký dôraz na aktivity firemného občianstva, ktorých kľúčovou súčasťou je aktívne zapájanie sa zamestnanectva do dobrovoľníckych a darcovských aktivít. „#GivingTuesday je pre nás už deväť rokov príležitosťou, ako ešte výraznejšie upriamiť pozornosť našich ľudí na aktivity, ktoré v tejto oblasti realizujeme a motivovať aj ďalších, aby sa do nich zapojili.“ hovorí Zuzana Hadad, koordinátorka projektov firemného občianstva v Accenture na Slovensku.
Ich stratégia firemného občianstva vychádza z globálneho rámca, avšak zohľadňuje potreby a priority v spoločenskom kontexte Slovenska. Pritom je postavená na troch pilieroch: vzdelávanie a rozvoj zručností potrebných pre úspešné uplatnenie sa na pracovnom trhu, udržateľnosť a prosperujúce komunity.
„V Accenture sa snažíme spájať naše know-how, energiu a hodnoty s potrebami ľudí a komunít, v ktorých žijeme a pracujeme. Vďaka partnerstvám a inovatívnym projektom posúvame hranice toho, čo môže firma priniesť spoločnosti,“ opisuje prístup Accenture k napĺňaniu lokálnej stratégie firemného občianstva Zuzana Hadad.
Vklad do partnerstiev s neziskovými organizáciami môže pritom zahŕňať finančnú alebo materiálnu podporu, realizáciu služieb dodávaných na pro bono báze, či zapájanie zamestnanectva do darcovstva a dobrovoľníctva. Ideálne je, ak témy, ktoré v rámci spolupráce s neziskovými partnermi v Accenture adresujú, majú zároveň potenciál pre zapojenie čo najväčšieho okruhu kolegýň a kolegov.
Iniciatívy firiem podľa skúseností z Accenture pomáhajú upriamiť pozornosť na dôležité spoločenské problémy a zvýšiť angažovanosť v podpore neziskového sektora aj v prípade tých kolegýň a kolegov, ktorí v súkromí doteraz takto aktívni neboli alebo to nerobia bežne. Pre mnohých z nich môže byť práve firemná aktivita prvým krokom na ceste k darcovstvu alebo dobrovoľníctvu.
Robí aj vaša firma štedré a zodpovedné aktivity počas celého roka alebo v období #GivingTuesday? Pridajte svoj príbeh a prispejte k šíreniu vlny štedrých firemných príbehov. Stačí vyplniť jednoduchý formulár.