Pre organizácie

#GivingTuesday je aj o podpore organizácií, ktoré každodenne menia Slovensko k lepšiemu. Dáva vám príležitosť experimentovať, zviditeľniť svoju organizáciu, aktivizovať ľudí okolo vás aj osloviť nových podporovateľov a darcov.

Ste neziskovka, spoločenstvo, združenie, organizácia alebo komunita? Zapojte sa do #GivingTuesday a dajte nám, firmám aj jednotlivcom vedieť, čo robíte. Stačí vyplniť formulár.

Neviete, ako začať? Radi sa s vami podelíme o naše skúsenosti a tipy. Nájdete ich na tejto stránke. Inšpirujte sa aj príkladmi zo Slovenska aj zahraničia a pozrite sa, ako už zapojili organizácie na Slovensku.

Prečo sa zapojiť

1
Zmobilizujete ľudí okolo vás#GivingTuesday vám umožní aktívne zapojiť vašich podporovateľov aj získať nových.
2
Máte šancu získať pomoc – oslovte verejnosť aj firmy a požiadajte o pomoc v oblasti, s ktorou sa už dlho boríte.
3
Stanete sa súčasťou globálneho hnutia – nezmeškajte šancu zapojiť sa do celosvetovej kampane a využite momentum, ktoré prináša.
4
Dozvie sa o vás viac ľudí#GivingTuesday skvele funguje na sociálnych sieťach. Záujem o tieto príbehy však majú aj médiá. Buďte súčasťou.
5
Funguje to – myšlienka a voľnosť, ktorú #GivingTuesday ponúka je ľuďom blízka. Dokáže sa šíriť rýchlosťou blesku a je vysoko nákazlivá.

Už viete ako sa zapojíte?
Spravme to oficiálne!

Zaregistrujte svoju organizáciu na #GivingTuesday

Tipy ako na to

  • Odštartujte svoju koncoročnú kampaň s #GivingTuesday – začnite práve v deň, kedy ľudia oslavujú dobro po celom svete.
  • Plánujte kampaň dopredu – registrácia na webe #GivingTuesday je len prvým krokom k úspechu. To najdôležitejšie prichádza potom. Pozrite sa ako naplánovať kampaň TU.
  • Dajte nám vedieť, čo chystáte. Web #GivingTuesday navštevujú firmy aj jednotlivci. TU nájdete tipy ako spraviť vašu registráciu čo najpútavejšou.
  • Experimentujte. Máte v hlave nápad, ktorý ste si stále chceli skúsiť? #GivingTuesday je ideálnou príležitosťou.
  • Oslovte nových partnerov. Množstvo firiem sa zapája do #GivingTuesday. Je to pre vašu organizáciu príležitosť získať podporu a zviditeľniť sa.
  • Využívajte sociálne siete. Dajte všetkým vedieť, že ste súčasťou #GivingTuesday. Používajte hashtagy #GivingTuesday a #MozemPomozem. Do vizuálov kampane zahrňte logo #GivingTuesday. Vyzvite ľudí na zdieľanie.
  • Nájdite si svojich ambasádorov. Ambasádori sú ľudia, ktorí zdieľajú informácie o vašej organizácii a vyzvú svojich priateľov a známych k podpore. Dajte im k dispozícii jednoduchý a jasný postup, ako na to. Trendom je, že ľudia sa radi zapájajú. Ukážte im, ako na to.
  • Ukážte svoju celoročnú prácu a poďakujte svojim podporovateľom, darcom, dobrovoľníkom a ľuďom, ktorí vám pomáhajú počas celého roka.
  • Otvorte svoje dvere. Ukážte ľuďom, ako vyzerá vaša každodenná práca a prečo je to dôležité. Stačí aj virtuálne – spravte si napríklad live Facebook video.
  • Spolupracujte. Spojte sa s ďalšou organizáciou a vymyslite niečo spolu. Oslovte firemných partnerov a vyhláste matchingovú kampaň – zdvojnásobovanie darov. Práve matchingy majú na #GivingTuesday veľký úspech.
  • Zapojte ľudí. Dajte ľuďom šancu vyjadriť sa. Nechajte ich rozhodnúť, napríklad o logu alebo slogane vašej kampane. Inšpirujte ich k zdieľaniu vlastnej motivácie.
  • Ako na to? Pripravili sme pre vás návod! Potrebujete ďalšiu inšpiráciu? Alebo návod ako pripraviť dobrú kampaň? Chcete vedieť, čo radia organizácie po minulom roku? To všetko nájdete TU.


Ako hodnotia prvý #GivingTuesday organizácie?

  • "Priestor, ktorý predstavuje #GivingTuesday je skvelou príležitosťou pre organizácie, ktoré nemajú samostatné marketingové oddelenia. Prostredníctvom platformy si môžu vyskúšať štruktúru kampane a jej tvorbu v praxi s podporou tímu #GivingTuesday. Pre Mareenu bola najväčším prínosom skúsenosť s rozdelením kapacít, času a investície." Mareena
  • "Sme radi, že sme sa do tejto kampane zapojili a určite sa zapojíme znova, pretože v tom vidíme zmysel – učiť ľudí, že sú medzi nami aj tí, ktorí si nevedia pomôcť sami a ktorým dokážeme pomôcť spolu." ADRA Slovensko.


Mýty a fakty o #GivingTuesday

  • #1 FAKT: Mobily + sociálne siete = úspech. #GivingTuesday vznikol ako experiment zameraný práve na sociálne siete. A tam funguje najlepšie. Takmer 80% všetkej aktivity na sociálnych sieťach sa deje na mobilných zariadeniach.
  • #2 FAKT: #GivingTuesday inšpiruje mileniálov. Mileniáli (cca do 35 rokov) najčastejšie darujú, ak o tom počuli od priateľov. Táto generácia sa radšej zapojí, než len daruje peniaze. Dajte im tú možnosť.
  • #3 FAKT: #GivingTuesday inšpiruje lojálnych darcov. Aj vaši stáli podporovatelia sa radi zapoja do #GivingTuesday. Dokonca s väčšou pravdepodobnosťou ako vo vianočnom období.
  • #4 FAKT: Noví darcovia sa vďaka #GivingTuesday radi vracajú.
  • #1 MÝTUS: Minimálne plánovanie postačí. Úspech vašej kampane na #GivingTuesday sa bude odvíjať od toho, ako dobre si vašu kampaň naplánujete a ako efektívne ju budete komunikovať. Nebojte sa. So všetkým vám pomôžeme.
  • #2 MÝTUS: #Stačí sa registrovať a zabudnúť. Nestačí. Rovnako ani jeden post nestačí. Ak chcete vidieť skutočné výsledky, dajte si záležať.
  • #3 MÝTUS: Otravujeme donorov pred Vianocami. #GivingTuesday je postavený na myšlienke šírenia dobra a radosti. Je to globálna iniciatíva a to mu dodáva „šmrnc.“ Inšpiruje množstvo ľudí k dobru. A ľudia, firmy aj influenceri sa s nadšením zapájajú.
  • #4 MÝTUS: Ak spravíme kampaň na #GivingTuesday ovplyvní to darcovstvo v predvianočnom období. To si zo začiatku myslelo veľa ľudí. #GivingTuesday však už šiesty rok potvrdzuje, že opak je pravdou. #GivingTuesday predstavuje jednorazový nárast darcovstva.

Celoročná pomoc

Nadácia Pontis ponúka pre neziskové organizácie aj celoročné programy. Manuálnemu dobrovoľníctvu sa venuje Naše mesto - najväčšie podujatie firemného dobrovoľníctva na Slovensku. Expertné dobrovoľníctvo rozvíjame cez Pro Bono Tréningy, Pro Bono Maratón či Advokátov Pro Bono. S fundraisingom vám zasa vie pomôcť portál DobraKrajina.sk.

Dobrá krajina Advokáti Pro Bono Naše mesto

NA STIAHNUTIE

Všetky grafické podklady nájdete na samostatnej podstránke.

Zatvoriť

ÚSPEŠNÉ PRÍKLADY ZO SLOVENSKA AJ ZAHRANIČIA

OZ Kaspian

Kaspian zorganizoval finančnú zbierku na zariadenie poradenskej miestnosti petržalského komunitného centra. Darcov oslovili cez sociálne siete i priamo v komunite. Z darov sa im podarilo vybaviť miestnosť novým zariadením, vďaka čomu mladí ľudia z okolia trávia svoj voľný čas v krajšom prostredí.

NOSENE

Second-hand NOSENE pripravil špeciálnu #GIVINGTUESDAY burzu oblečenia. Ľudia mohli darovať svoje štýlové oblečenie, ktoré už nenosia. Časť z predajnej sumy putovala na pomoc týraným ženám do bezpečného domova organizácie MyMamy.

Cesta mladých

Organizácia Cesta mladých zorganizovala športový deň pre deti a mládež z vylúčeného prostredia. Na podujatie pritiahli nielen deti z rómskych i nerómskych komunít, ale i kulturistu Borisa Valihoru Prekopa. Ten sa celý deň deťom venoval a debatoval s nimi o športe, disciplíne a vytrvalosti.

​​OZ Nepočujúce dieťa

V nákupnom centre Eurovea pripravilo OZ Nepočujúce dieťa zábavné aktivity pre verejnosť i rodičov s nepočujúcimi ratolesťami. Návštevníkom priblížili svet ticha, naučili ich posunky a rodičom s deťmi s poruchou sluchu predstavili hry na rozvoj ich schopností. OZ zábavným a popularizačným spôsobom rozšírilo povedomie o svojej činnosti i živote nepočujúcich.


Halo Foundation

Halo Foundation poprosila ľudí z komunity, aby venovali čiastku, ktorú bežne dajú za jednu šálku kávy na pomoc deťom z detských domovov. Na propagáciu vytvorili #GivingTuesday kávové šálky, na dne ktorých bolo srdce, ktoré malo pripomenúť ľudom ako aj jednoduchý dar dokáže zmeniť život k lepšiemu.

World Bicycle Relief

World Bicycle Relief vyzbierala prostriedky, aby mohli darovať bicykle školákom v Afrike. Vytvorili zábavné vizuály a využívali sociálne média na šírenie povedomia o ich kampani. Cieľom bolo vyzbierať peniaze na 800 bicyklov, nakoniec vyzbierali peniaze až na vyše 1000 bicyklov.

Learning To Give

Learning to Give spustila iniciatívu s názvom “TeachOne”, v rámci ktorej motivovali viac ako 10 tisíc učiteľov základných škôl, aby sa so žiakmi venovali aspoň jednu vyučovaciu hodinu filantropii.

Community Missions of Niagara Frontier, Inc.

Community Missions sa pripojila k iniciatíve #GivingTuesday tak, že pozvala viac ako 120 dobrovoľníkov, aby pomohli zrenovovať miestnu potravinovú stanicu. Časť dobrovoľníkov maľovala miestnosti, iní servírovali obed.

Wateraid

Nezisková organizácia Wateraid poprosila svojich podporovateľov, aby finančným darom podporili chudobné komunity a umožnili im prístup k čistej vode, toaletám a k hygienickým životným podmienkam. Zaviazali sa, že každý nový príspevok navýšia o rovnakú čiastku.

The John Paul Getty Museum

The John Paul Getty Museum sa premenilo na miesto kde mohli ľudia doniesť trvanlivé jedlo. Zamestnanci zozbierali, roztriedili, odvážili a doručili jedlo do potravinovej banky. Múzeum ku každému vyzbieranému kilu jedla darovalo rovnaký objem, aby sa znásobil dopad tejto iniciatívy.

Organize

Online platforma pre darovanie orgánov Organize vyzvala ľudí, aby“darovali srdcom“ a zaregistrovali sa v databáze darcov. Organizovali chat na Twitteri a vytvorili materiály a vizuály, ktorými vzdelávali a povzbudili ľudí k registrácii.

Naspäť na stránku
Zatvoriť okno

ZAREGISTRUJ SVOJU NEZISKOVKU

    NÁZOV ORGANIZÁCIE *

    MENO KONTAKTNEJ OSOBY * ?Kontaktná osoba je veľmi dôležitá. Bude od nás dostávať pravidelné rady, ako čo najlepšie uchopiť vašu kampaň na #GivingTuesday. Keďže počas #GivingTuesday vám firmy aj ľudia môžu pomôcť aj materiálnymi darmi či svojim časom, pridali sme do vašej prezentácie aj možnosť priamo kontaktovať organizáciu. Všetky tieto emaily budú chodiť na zadaný email kontaktnej osoby.

    MESTO *

    E-MAIL KONTAKTNEJ OSOBY *

    OBRÁZOK KAMPANE * ?Nahrajte vizuál kampane alebo fotku z vašej organizácie, ktorá vystihuje vašu činnosť vo formáte JPEG, PNG alebo GIF. Ideálny formát 16:9.

    TEL. ČÍSLO KONTAKTNEJ OSOBY *

    WEBOVÁ STRÁNKA VAŠEJ NEZISKOVKY *

    NÁROČNOSŤ ŽIADANEJ POMOCI *

    Čo potrebuje *

    Oblasť, v ktorej organizácia pôsobí *

    NÁZOV VÝZVY / KAMPANE NA #GIVINGTUESDAY *

    POPÍŠTE ČO PLÁNUJETE ORGANIZOVAŤ NA #GIVINGTUESDAY *

    Stručne, jasne a zrozumiteľne napíšte, akú aktivitu budete organizovať a ako vám ľudia môžu pomôcť. Ak žiadate finančnú pomoc, pripojte link, cez ktorý vám ľudia najjednoduchšie môžu darovať. Ak žiadate o  dobrovoľnícku pomoc, popíšte presne, o čo ide (miesto, čas, druh práce, počet dobrovoľníkov). Dobrovoľníci alebo firmy vás budú môcť priamo kontaktovať. Váš text uverejníme na tomto webe.
    0 znakov z 750

    ODKAZ NA MOŽNOSŤ FINANČNEJ PODPORY VAŠEJ ORGANIZÁCIE

    AKO STE SA O #GIVINGTUESDAY DOZVEDELI?

    Vaše osobné údaje nezverejňujeme. V Nadácii Pontis ich budeme uchovávať po dobu 2 rokov. Poslúžia nám na zasielanie noviniek, tipov a materiálov, ktoré vám pomôžu s kampaňou na #GivingTuesday, prípadne na prepojenie s potenciálnymi darcami. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať na givingtuesday@nadaciapontis.sk. Viac o ochrane súkromia tu.

    Tu nájdete tipy, ako čo najlepšie vyplniť registračný formulár.

    close.svg