Prečo sa zapojiť
Tipy ako na to
- Odštartujte svoju koncoročnú kampaň s #GivingTuesday – začnite práve v deň, kedy ľudia oslavujú dobro po celom svete.
- Plánujte kampaň dopredu – registrácia na webe #GivingTuesday je len prvým krokom k úspechu. To najdôležitejšie prichádza potom. Pozrite sa ako naplánovať kampaň TU.
- Dajte nám vedieť, čo chystáte. Web #GivingTuesday navštevujú firmy aj jednotlivci. TU nájdete tipy ako spraviť vašu registráciu čo najpútavejšou.
- Experimentujte. Máte v hlave nápad, ktorý ste si stále chceli skúsiť? #GivingTuesday je ideálnou príležitosťou.
- Oslovte nových partnerov. Množstvo firiem sa zapája do #GivingTuesday. Je to pre vašu organizáciu príležitosť získať podporu a zviditeľniť sa.
- Využívajte sociálne siete. Dajte všetkým vedieť, že ste súčasťou #GivingTuesday. Používajte hashtagy #GivingTuesday a #MozemPomozem. Do vizuálov kampane zahrňte logo #GivingTuesday. Vyzvite ľudí na zdieľanie.
- Nájdite si svojich ambasádorov. Ambasádori sú ľudia, ktorí zdieľajú informácie o vašej organizácii a vyzvú svojich priateľov a známych k podpore. Dajte im k dispozícii jednoduchý a jasný postup, ako na to. Trendom je, že ľudia sa radi zapájajú. Ukážte im, ako na to.
- Ukážte svoju celoročnú prácu a poďakujte svojim podporovateľom, darcom, dobrovoľníkom a ľuďom, ktorí vám pomáhajú počas celého roka.
- Otvorte svoje dvere. Ukážte ľuďom, ako vyzerá vaša každodenná práca a prečo je to dôležité. Stačí aj virtuálne – spravte si napríklad live Facebook video.
- Spolupracujte. Spojte sa s ďalšou organizáciou a vymyslite niečo spolu. Oslovte firemných partnerov a vyhláste matchingovú kampaň – zdvojnásobovanie darov. Práve matchingy majú na #GivingTuesday veľký úspech.
- Zapojte ľudí. Dajte ľuďom šancu vyjadriť sa. Nechajte ich rozhodnúť, napríklad o logu alebo slogane vašej kampane. Inšpirujte ich k zdieľaniu vlastnej motivácie.
- Ako na to? Pripravili sme pre vás návod! Potrebujete ďalšiu inšpiráciu? Alebo návod ako pripraviť dobrú kampaň? Chcete vedieť, čo radia organizácie po minulom roku? To všetko nájdete TU.
Ako hodnotia prvý #GivingTuesday organizácie?
- "Priestor, ktorý predstavuje #GivingTuesday je skvelou príležitosťou pre organizácie, ktoré nemajú samostatné marketingové oddelenia. Prostredníctvom platformy si môžu vyskúšať štruktúru kampane a jej tvorbu v praxi s podporou tímu #GivingTuesday. Pre Mareenu bola najväčším prínosom skúsenosť s rozdelením kapacít, času a investície." Mareena
- "Sme radi, že sme sa do tejto kampane zapojili a určite sa zapojíme znova, pretože v tom vidíme zmysel – učiť ľudí, že sú medzi nami aj tí, ktorí si nevedia pomôcť sami a ktorým dokážeme pomôcť spolu." ADRA Slovensko.
Mýty a fakty o #GivingTuesday
- #1 FAKT: Mobily + sociálne siete = úspech. #GivingTuesday vznikol ako experiment zameraný práve na sociálne siete. A tam funguje najlepšie. Takmer 80% všetkej aktivity na sociálnych sieťach sa deje na mobilných zariadeniach.
- #2 FAKT: #GivingTuesday inšpiruje mileniálov. Mileniáli (cca do 35 rokov) najčastejšie darujú, ak o tom počuli od priateľov. Táto generácia sa radšej zapojí, než len daruje peniaze. Dajte im tú možnosť.
- #3 FAKT: #GivingTuesday inšpiruje lojálnych darcov. Aj vaši stáli podporovatelia sa radi zapoja do #GivingTuesday. Dokonca s väčšou pravdepodobnosťou ako vo vianočnom období.
- #4 FAKT: Noví darcovia sa vďaka #GivingTuesday radi vracajú.
- #1 MÝTUS: Minimálne plánovanie postačí. Úspech vašej kampane na #GivingTuesday sa bude odvíjať od toho, ako dobre si vašu kampaň naplánujete a ako efektívne ju budete komunikovať. Nebojte sa. So všetkým vám pomôžeme.
- #2 MÝTUS: #Stačí sa registrovať a zabudnúť. Nestačí. Rovnako ani jeden post nestačí. Ak chcete vidieť skutočné výsledky, dajte si záležať.
- #3 MÝTUS: Otravujeme donorov pred Vianocami. #GivingTuesday je postavený na myšlienke šírenia dobra a radosti. Je to globálna iniciatíva a to mu dodáva „šmrnc.“ Inšpiruje množstvo ľudí k dobru. A ľudia, firmy aj influenceri sa s nadšením zapájajú.
- #4 MÝTUS: Ak spravíme kampaň na #GivingTuesday ovplyvní to darcovstvo v predvianočnom období. To si zo začiatku myslelo veľa ľudí. #GivingTuesday však už šiesty rok potvrdzuje, že opak je pravdou. #GivingTuesday predstavuje jednorazový nárast darcovstva.
Celoročná pomoc
Nadácia Pontis ponúka pre neziskové organizácie aj celoročné programy. Manuálnemu dobrovoľníctvu sa venuje Naše mesto - najväčšie podujatie firemného dobrovoľníctva na Slovensku. Expertné dobrovoľníctvo rozvíjame cez Pro Bono Tréningy, Pro Bono Maratón či Advokátov Pro Bono. S fundraisingom vám zasa vie pomôcť portál DobraKrajina.sk.
NA STIAHNUTIE
Všetky grafické podklady nájdete na samostatnej podstránke.