Pre organizácie

Ste neziskovka, spoločenstvo, združenie alebo komunita? Požiadajte o pomoc počas #GivingTuesday. Stačí vyplniť formulár. #GivingTuesday je aj o podpore organizácií, ktoré každodenne menia Slovensko k lepšiemu. Dáva vám príležitosť osloviť nových podporovateľov a darcov a priblížiť im svoju prácu. #GivingTuesday na Slovensko prináša darcovský portál DobraKrajina.sk, ktorý spravuje Nadácia Pontis. Cieľom DobraKrajina.sk je podporovať, rozvíjať a vzdelávať mimovládne organizácie a pomáhať im v ich fundraisingových aktivitách. Radi sa s vami podelíme o naše skúsenosti a tipy ako začať #GivingTuesday kampaň. Inšpirujte sa aj príkladmi zo zahraničia a pozrite sa, ako už zapojili organizácie na Slovensku.

Prečo sa zapojiť

1
Rozšírite si komunitu svojich podporovateľov#GivingTuesday vám umožní osloviť nových podporovateľov a aktívne zapojiť aj tých súčasných
2
Získate pomoc – teraz máte šancu osloviť verejnosť a požiadať o pomoc v oblasti, s ktorou sa už dlho boríte.
3
Stanete sa súčasťou globálneho hnutia – nezmeškajte šancu zapojiť sa do celosvetovej kampane
4
Dozvie sa o vás viac ľudí – skúsenosti z iných krajín ukazujú, že o #GivingTuesday je veľký záujem médií. Počas tohto dňa vzniká množstvo pekných príbehov. Buďte súčasťou
5
Funguje to – zapojenie do #GivingTuesday je pre vašu organizáciu prínosom.

Tipy ako na to

  • Zakomponujte #GivingTuesday do vašej koncoročnej kampane – vyskúšajte si nové stratégie ako rozšíriť svoje aktivity
  • Zaregistrujte sa na našej stránke výzvu pre vašich darcov a podporovateľov. Môžete sa zamerať na fundraising, zorganizovať zbierku alebo zviditeľniť svoju činnosť (okrem jednorazovej pomoci počas #GivingTuesday môžete využiť aj celoročné programy Nadácie Pontis: Naše mesto, Advokáti Pro bono,…)
  • Snažte sa nájsť a osloviť nových partnerov. Množstvo firiem sa zapája do #GivingTuesday. Je to pre vašu organizáciu príležitosť získať podporu.
  • Využívajte sociálne médiá na propagáciu #GivingTuesday, aby vaši priaznivci vedeli, že ste súčasťou hnutia
  • Ukážte svoju celoročnú prácu a poďakujte svojim podporovateľom, darcom, dobrovoľníkom a ďalším ľuďom, ktorí vám pomáhajú počas celého roka
  • Otvorte svoje dvere pre ľudí. Ukážte im, ako vyzerá vaša každodenná práca a prečo je to dôležité. Stačí aj virtuálne – spravte si napríklad live Facebook video

Celoročná pomoc

Nadácia Pontis ponúka pre neziskové organizácie aj celoročné programy, ktoré sa venujú najmä manuálnemu a expertnému dobrovoľníctvu.

Dobrá krajina Advokáti Pro Bono Naše mesto

NA STIAHNUTIE

Všetky grafické podklady nájdete na samostatnej podstránke.

Zatvoriť

ÚSPEŠNÉ PRÍKLADY ZO SLOVENSKA AJ ZAHRANIČIA

Halo Foundation

Halo Foundation poprosila ľudí z komunity, aby venovali čiastku, ktorú bežne dajú za jednu šálku kávy na pomoc deťom z detských domovov. Na propagáciu vytvorili #GivingTuesday kávové šálky, na dne ktorých bolo srdce, ktoré malo pripomenúť ľudom ako aj jednoduchý dar dokáže zmeniť život k lepšiemu.

World Bicycle Relief

World Bicycle Relief vyzbierala prostriedky, aby mohli darovať bicykle školákom v Afrike. Vytvorili zábavné vizuály a využívali sociálne média na šírenie povedomia o ich kampani. Cieľom bolo vyzbierať peniaze na 800 bicyklov, nakoniec vyzbierali peniaze až na vyše 1000 bicyklov.

Learning To Give

Learning to Give spustila iniciatívu s názvom “TeachOne”, v rámci ktorej motivovali viac ako 10 tisíc učiteľov základných škôl, aby sa so žiakmi venovali aspoň jednu vyučovaciu hodinu filantropii.

Community Missions of Niagara Frontier, Inc.

Community Missions sa pripojila k iniciatíve #GivingTuesday tak, že pozvala viac ako 120 dobrovoľníkov, aby pomohli zrenovovať miestnu potravinovú stanicu. Časť dobrovoľníkov maľovala miestnosti, iní servírovali obed.

Wateraid

Nezisková organizácia Wateraid poprosila svojich podporovateľov, aby finančným darom podporili chudobné komunity a umožnili im prístup k čistej vode, toaletám a k hygienickým životným podmienkam. Zaviazali sa, že každý nový príspevok navýšia o rovnakú čiastku.

The John Paul Getty Museum

The John Paul Getty Museum sa premenilo na miesto kde mohli ľudia doniesť trvanlivé jedlo. Zamestnanci zozbierali, roztriedili, odvážili a doručili jedlo do potravinovej banky. Múzeum ku každému vyzbieranému kilu jedla darovalo rovnaký objem, aby sa znásobil dopad tejto iniciatívy.

Organize

Online platforma pre darovanie orgánov Organize vyzvala ľudí, aby“darovali srdcom“ a zaregistrovali sa v databáze darcov. Organizovali chat na Twitteri a vytvorili materiály a vizuály, ktorými vzdelávali a povzbudili ľudí k registrácii.

Naspäť na stránku
close.svg